Dat ze bij GT-Spirit wel van mooie wagen houden wisten we inmiddels al. De modellen die het merk al in resin heeft uitgebracht konden verzamelaars met een breed verzamelspectrum aanspreken en het merk is dan ook behoorlijk gegroeid. De modellen zijn zoals gezegd van resin en er kan niets open of werkend op aangetroffen worden. De modellen bestaan uit een kunstof body (een twee componentenhars of resin) met daaraan en op de nodige onderdelen om het model compleet te maken. Absoluut geen speelgoed omdat de resin uiterst kwetsbaar is en ook nog een gevoelig is voor UV licht en daardoor niet in fel licht kan staan. Gelukkig hebben de meeste verzamelaar de halogeen al vaarwel gezegd en er LED verlichting voor in de plaats gemaakt. Een verstandige keuze mits je geen 3000 W LED ophangt die ook nog eens licht afgeeft in het UV deel van het spectrum omdat dan alles weer voor niets geweest is.
Terug nu naar het model van de C7 Grand Sport. Chevy noemt de combinatie van de LT1 V8 motor met de aerodynamische aspecten van de Z06 een ervaring die je dichter bij het asfalt brengt dan ooit te voor. Een prachtige zin natuurlijk waaruit het verkoopelement in bakken tegelijk uit stroomt. De LT1 produceert een 460 pk uit de 8 cilinders waarmee een koppel gemaakt kan worden dat groot genoeg is om de maan over een andere as te laten draaien. Als één van de elementen die belangrijk te noemen zijn wordt ook de integratie van je mobiele telefoon genoemd, hoewel matig interessant voor petrolheads is dit wel belangrijk voor de middle-agers die de C7 gebruiken voor het vergroten van een lichaamsdeel.
De Grand Sport heeft natuurlijk wel een naam om hoog te houden, de vorige Corvette Super Sports waren allemaal zuivere raspaarden waarmee gemakkelijk wedstrijden gewonnen konden worden. Een afkomst die terug gaat naar de 1963 SS en waar door de dubbele streep langs de wielkast ook de 1996 en 2010 SS te herkennen waren.
En nog een stap terug naar het model dat GT in schaal 1:18 gaat uitbrengen is een uitvoering van de "Collectors Edition". De blauwe "fender hash marks" horen daarbij. De kleur is "Watkins Glen Gray Metallic", alweer een verwijzing naar de afkomst van de C7 SS. Van de C7 SS CE worden er totaal een kleine 1000 stuks gemaakt die alleen op voor besteld kunnen worden. De blauwe kleuren in het interieur zijn een directe verwijzing naar de 1963 SS en dit vindt je ook terug in de borduursels. Iedere wagen is voorzien van een eigen nummer uit de serie van 1000 in een stijlvolle aanduiding in het middelconsole van dit werkpaard.
De vraag die overblijft is alleen nog of GTS in staat is om de prachtige accenten van deze wagen over te brengen op het model. Als ik even naar de modellen kijk die zich inmiddels op mijn bureau verzamelt hebben kan ik maar één ding roepen, "Ja". We moeten er vertrouwen in hebben dat de C7 SS CE in schaal 1:18 een prachtig model gaat worden. Het model zal in ieder geval zeldzamer zijn dan het origineel, GTS zal er geen 1000 maken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten